DM i barkaby






























































Bartömning på Freja










Poolparty hos Jessica!












KANARIEÖARNA NÄSTA?

gaaah jag är så gllalalddd!!! jag är helt bubblig i hela kroppen av spänning och längtan och glädje och jag vet inte vad! olsson kom fram i skolan idag och berättade att hon äntligen har hittat en resa till oss, till kanarieöarna för ett asbra pris på bara 3500 kr ink. hotell och flyg, och hotellet ligger mitt i partygröten och det är bara 400 meter till närmsta strand! hotellet har dessutom en pool och det är nära till all shopping, HELT PERFEKT! vi ska åka in på måndag till resebyrån och förhoppningsvis beställa om det finns några platser kvar, vi är trots allt cirkus 15 tjejer som ska åka. HOPPAS HOPPAS! det ska bli så grymt kul!!!




Jag, min bebis och ett av mina fina extra objektiv!




Världens bästa pappa!


Utflykt i storstaden

I tisdags var jag inne i den stora staden hela dagen tillsammans med min foto b klass för att gå på museum och fotografera lite. sen tog jag en fika med bea, jessica x2, olsson och sandra på bellmans. vilket var riktigt mysigt om jag får säga det själv, jag mår bra när jag är med mina tjejer!










Outfits


Tisdag:
klänning från topshop
väst från h&m barnavdelning
skor från celbes
väska från tradera


Onsdag:
skjortklänning från lindex barnavdelning
leggins från h&m
brunt, flätat skärp från h&m herravdelning
skor (nya!) från tradera


Lökparet

hej. vi har suttit framför en varsin dator precis hela dagen och knappt sagt ett ord till varandra. vi är väldigt kära.


"Är du gravid eller?"


t-shirt från jc
hängselbyxor från bikbok
skor från gatan

Söndagmorgon

chill on the grill hos lillen igår. jag däckade tydligen bredvid en bokhylla, fastän jag knappt drack en endaste droppe sprit. sen lånade vi hem morgan pålsson världsreporter och så gick vi hem.

idag blev det nybakat bröd med sallad, gurka, paprika och stekt bacon +ett kokt ägg på sidan av till frukost, och det var godare än godast en solig morgon som den här!


Stressigt?

hm... nej. det finns inte mycket att göra alls här på jobbet idag må jag säga. thomas och jag har pratat om bajs och sökt på google efter den perfekta bajsfärgen, och det säger nog allt..

MEEEN jag är glad ändå för idag fick jag minsann mitt lönekuvert och det var inte dåligt!
så här glad är jag för det!


Fredagsmys



idag har vi legat i min säng och bara varit vi typ hela dagen. och nu ska vi sova!

Dagens outfit


Klänning från zara
Väst från h&m
Skor från celbes

Jag

jag brukar peta i näsan och om jag hittar en snorkråka så gömmer jag den bakom soffan eller något annat passande ställe

jag slutar aldrig prata om något som jag är stolt eller lycklig över

jag stör mig väldigt lätt på andra människor, men jag tycker väldigt sällan illa om folk. i stort sett så finns det bara två stycken som jag tycker illa om, och det är jessica eliasson och mitt ex joakim lindblom.

jag pruttar, fiser och rapar i princip hela tiden, och jag måste alltid tala om när jag gör det, för det kommer ändå lukta illa och då slipper man allt det där "nej det var inte jag, det var du" tjaffset.

jag har ingenting emot att bajsa i skolan

jag trodde, och tror egentligen fortfarande även fast jag säger att jag inte tror det, att man bajsar ut fett. alltid när jag äter otnyttigt, vilket jag gör hela tiden, så måste jag bajsa. och jag går aldrig upp i vikt = jag bajsar ut fett.

jag är shoppingberoende.

jag är matberoende.

jag är sällskapsberoende.

jag anser att jag är en väldigt dålig flickvän. då jag är väldigt krävande, behöver bekräftelse och gråter mycket.

jag har aldrig haft mensvärk.

jag har aldrig i hela mitt liv fått ett ig. och sammanlagt har jag alltid haft max två g, resten vg eller mvg. bortsett från förra terminen, då fick jag inget mvg, massa g och några vg.

jag har gått på de flesta sporter och jag har gjort det sen jag var liten. fotboll, handboll, innebandy, basket, friidrott, dans osv. men jag har varit totalt värdelös på alla.

jag har aldrig riktigt tränat min kropp. för det första så har jag astma + världens sämsta kondition, så jag blir andfådd efter två meter, utan att överdriva. för det andra så har jag alltid blivit retat för hur jag springer, så jag vågar inte riktigt springa inför folk. för det tredje så är jag grymt jävla lat och orkar helt enkelt inte röra på mig.

jag ska börja träna nu när skolan har börjat igen...

jag pillar alltid öronen med topps. jag tycker nästan att det är lika skönt som sex.

jag sträcker ut min tunga lite vackert eller viskar det jag tänker på när jag koncentrerar mig på något viktigt.

jag pratar väldigt ofta med mig själv, men vanligtvis bara i huvudet. på engelska. och mestadels så argumenterar jag om något som jag är irriterad på.

jag pratar med mig själv, högt, när jag är full och är ensam på en toalett. de meningar jag då ofta säger är "oj vad jag är full" och "varför pratar jag med mig själv?"

jag har aldrig noppat mina ögonbryn själv

jag älskar sallad. det är min favoritmat.

jag tål inte marsipan men min favorittårta är prinsesstårta. så jag äter mandelmassa i smyg när jag fikar med kompisar eller är på kalas som inte min mamma är med på.

jag lärde mig tvätta själv förra sommaren.

jag har alltid velat vara neger. jag tycker att mörkhyade människor är jättevackra.

jag avgudar min syster. och ibland hennes vänner.

jag vill ha en chow chow. eller en minigris.

jag vill leva tillsammans med min nuvarande pojkvän charlie tills vi blir gamla. jag vill flytta ihop med honom, skaffa en familj och bara leva livet ut med honom. jag trivs till tusen med honom och jag tycker om hans familj och släkt jättemycket.

jag är alltid jättestolt när jag har varit och handlat och måste visa min pappa, min mamma, min storasyster och min pojkvän vad jag har köpt när jag har kommit hem efter en shoppingdag. även om jag bara har köpt ett par strumpor.

jag försöker alltid behandla andra som jag själv vill bli behandlad.

jag vill tatuera ett japanskt tecken i min nacke som ska betyda "life is what you make it"

jag tycker om att skriva sånt här, så ni kan förvänta er fler inlägg av detta stuk i framtiden!


Och jag har minsann fyndat!


grå skor från pernillas, 80 kr
svart väst, också från pernillas, 35 kr
svampbob block från bokia, 25 kr

Så här såg jag ut idag


randig tröja från h&m (ny!)
vitt linne från gina tricot
blå jeans från p-nånting i barcelona
vita converse från gatan

Skola imorgon...

idag är det sista dagen på sommarlovet. detta firades med filmkväll hos olsson igår med olsson, signe, sara och sandra och shopping efter skolsaker inne i staden idag. jag köpte dock inte så mycket, jag köpte bara lite pennor och sudd, eftersom jag faktiskt har massa block kvar från förra året som jag knappt har rört. sen råkade jag få med mig två randiga tröjor och ett ljusbrunt, flätat skärp hem också, men det behöver vi inte säga till mamma...

hur som haver så hade jag tänkt att jag skulle lägga upp lite bilder från göteborg här i bloggen, nu när jag äntligen har fått alla. men det är så himla många så jag orkar faktiskt inte :p istället får ni nöja er med en gruppbild på oss tjejer och grannarna (+ erik och tobbe) resten av bilderna lägger jag upp på bilddagboken och facebook någon gång när jag orkar.. nu ska jag gosa med min fina som kom hit för en liten stund sen. hejsvej!



Tillbaka från göteborg!

ojojoj, vart ska jag börja? det mest relevanta är väl slutet, vilket innehöll pesto, en ambulans, två hysteriskt rädda och gråtnade flickor, uppvakning till tusen av vänner och en övernattning på akuten. bra jobbat malin! ett stort tack till alla mina underbara vänner som fanns där för mig iallafall, jag hade aldrig klarat det utan er!



förutom mitt lilla sjukhusbesök så har vi faktiskt haft det riktigt, riktigt trevligt där nere! vi har däremot betett oss lite som pensionärer då vi tagit en eftermiddagslur varje dag mitt på ljusa dagen haha! annars har vi partat lite, träffat folk, varit på liseberg, haft en shoppingdag och när sara och signe var på way out west så hade jag, sandra och olsson en spadag. en riktigt mysig semester med andra ord och jag kunde inte ha haft den med bättre människor!

Redo för roadtrip!


Tunika från topshop
Shorts gamla avklippta levis
Skor från celbes

min fina pojkvän

idag blev jag uppvaktad av min söta pojkvän, vilket är rätt jätteovanligt, men som faktiskt blir vanligare och vanligare för varje dag som går. hur som haver så knuffade han ut mig från köket såfort jag försökte smyga dit och sa att jag inte fick titta, sen hörde jag hur han sprang runt och hackade i skärbrädan och vispade runt i kastrullerna tills han äntligen kom ut med maten till vardagsrummet och visade vad han hade åstadkommit.


sallad med bearnaisesås, min favorit!


som ni kanske ser om ni kikar noga så ligger det dock lite pasta där under salladen också, han hade nämligen gjort en pasta sallad som han tyckte att vi skulle ha bea till haha, men det var faktiskt gott! jag satt tom och doppade pastan i bea-kastrullen efterråt! mums!


Sol och bad

förutom borttagning av öl- cider och spritflaskor samt uppätna chipspåsar och annat skräp idag så har jag faktiskt också ätit pizza med lite folk från igår, kollat på när charlie och grabbarna spelat fotboll, räddat signe från ett gäng fullgubbar, badat med samtliga, solat med signe och charlie, pantat flaskor från igår och köpt chips, lagat en ypperligt god middag och tillsist kollat på casanova med min fina pojkvän. och nu tänkte jag hämta chipsen och dippen och bara älska livet ännu mer.








Dagens outfit

kom på att jag sa att jag skulle börja med "dagens outfit" i min blogg förut, eftersom jag själv tycker om att läsa andra bloggar som har det, så här kommer min outfit från idag!



klänning från mammas garderob, haléns
väst från lillasysters garderob, h&m
skor från celbes
väska från tradera, billigt och bra!

Gårdagens kräftskiva
























Pojkväns lista

Hur länge har ni varit tillsammans? 16 månader och 1 dag!
Vad har han för ögonfärg? bruna som blir gulaktiga i solen
Älskar du honom? mer än allt!
Älskar han dig? ja, och han säger och visar det hela tiden!
Vem sa jag älskar dig först? jag
Hur träffades ni? genom emma
Hur långt är det mellan er? en halvtimme med buss kanske
Vad brukar ni göra? äta, gosa, mysa, leka, busa, festa, åka båt osv
Bråkar ni ofta? nej, men jag gråter ofta haha
När var senaste gången du skrek på honom? imorse när han inte hörde mig
När var senaste gången han skrek på dig? han skriker inte åt mig
Har ni bråkat någongång så du har börjat gråta? njae
Vem vinner era brottningsmatcher? jag vinner alltid!
Vad är hans favoritgodis? allt godis, men rally bilar är ju en favorit
Hur bra känner han dig? bättre än någon annan
Brukar ni skratta tillsammans? hela tiden
När var senaste gången ni skratta tillsammans? idag
Är han rolig? haha nej
Hur är erat sexliv? bäst bäst bäst! haha
När hade ni senast sex? igår
Hur många gånger har ni haft sex den här veckan? eh fyra haha
Vad är det mysigaste minnet ni har tillsammans? oj... det finns många!
Har ni firat alla hjärtans dag tillsammans? ja :)
Firat någon födelsedag tillsammans? bådas!
Vilket datum fyller han år? 3 mars
Vad är det bästa med han? att han älskar mig för den jag är
Vad tror du han tycker är jobbigast med dig? att jag blir tyst när jag är ledsen
Hur länge hade ni kännt varandra innan första pussen? 4 eller 5 år
Har ni någon låt som är eran speciella? tyler hilton - when the stars go blue
Kommer ni vara tillsammans föralltid? ja, det tror jag faktiskt! vi hör liksom ihop!


Veckan som gått

efter en önske planerad resa till hawaii, vikta snoppar av papper, kartonghjärtan och skämtande om döda barn med frida så har jag äntligen fått semester från jobbet, vilket jag inledde med party här hemma, sen tog jag min fina pojkvän och våran lilla båt Marlie ut på sjön. först övernattade vi på en öde ö där vi grillade och gosade, sen tog vi båten upp till sandhamn där charlies släkt och familj befann sig. resten av veckan har vi bara solat, badat, varit på rönnskär, sett en havsörn och en sork, fångat en anka i fiskenätet, ätit sill lunch, brottats och lekt med markus, åkt till björkesund och bara haft det underbart bra! motorn på båten mådde dock inte lika bra, så båtresan slutade med att min bror hämtade upp oss i stafsnäs med en trailer. annars har veckan varit mer än perfekt och ikväll bjuder jag på kräftskiva!















RSS 2.0