Jag vann ett vad

sandra är skyldig mig en kokosboll och en cola. mums vad gott det ska bli!


En sån där impulsgrej

yes yes yes, jag har äntligen blivit av med mitt gips, OCH rent impulsivt gått från ljushårig till mörkhårig. vilket johanna också har, och hon har aldrig färgat håret förut. gissa om jag var nervös när jag kletade i färgen i hennes hår! men enligt mig blev resultatet superbra och jag gissar att hanna håller med mig, det är huvudsaken!

före


efter


Min underbara vän Johanna Landegren

jag satt precis och tänkte.

först tänkte jag på anna anka som verkar leva på stenåldern när det kommer till hennes syn på förhållanden och äktenskap. sen tänkte jag på min underbara vän johanna landegren, och så bestämde jag mig för att jag ville skriva om henne här i min blogg.

däremot vet jag inte vad jag ska skriva. jag tänkte skriva om hur vi träffades, hur länge vi har känt varandra, vad vi har varit med om tillsammans, gamla minnen, hur många gånger hon har funnits där för mig när pojkar varit dumma eller när jag själv har varit dum och tex hoppat ut genom fönstret, hur hon alltid har sin dörr öppen för mig, hur mycket jag tycker om henne och hennes mamma för alla gånger dom har ställt upp för mig, hur lätt det är att umgås med henne, hur mycket jag trivs med henne, hur glad jag är över att jag har henne som vän, hur fin och otroligt underbar jag tycker att hon är och hur otroligt skönt det är att ha en vän som henne som man alltid kan vara sig själv med.

men inga ord räcker till för att beskriva min underbara vän johanna, jag kan skriva hur mycket jag vill, men ni kommer ändå aldrig förstå. hon kommer ändå aldrig förstå. istället tänker jag bara skriva tre ord. tre små ord med en enorm innebörd som beskriver allt det här åtminstonde någorlunda bra;

jag älskar dig


På måndag säger jag adjö till helvetet

jag ska aldrig mer ta fönstervägen ut.


Inte utan min syster

håller på  och förbereder inför svenska nationella i skolan, med temat relationer och starka band. jag ska skriva om min syster kajsa.



Mot ljuset

sitter i skolan med liljegren och några och pular med lite fotouppgifter. ska bland annat skriva ut en motljusbild, när lasse behagar att hjälpa mig. tills dess tänkte jag att ni skulle få se lite bilder, i just motljus, som jag har tagit.










Motsatta roller, fast ändå inte?


Jag väljer att skratta

från och med nu ska jag bara skratta.


Plötsligt var det sommar igen

sjukhuset idag med farmor, sen kom lilla landis hit för att hjälpa mig med en fotouppgift. gubbar och gummor stannade till vid bryggan för att kolla vad vi höll på med, nyfikna gamlingar... men bra bilder blev det minsann! på kvällen har jag gosat med björnen och ätit middag med farmor. sen har jag försökt göra ett snyggt inbjudningskort till ett bröllop. snyggt vet jag inte om det blev, men ett inbjudningskort blev det tillslut. nästan.

nu ska jag hem till min fina pojkvän för att sova och gosa lite! först en bild på landis från idag:




Min lilla björn

var hemma hos min bror idag för att hämta bruno som jag inte har träffat på en vecka. först var jag lite rädd att han inte skulle känna igen mig, eftersom vi som sagt inte har träffats på ett tag. men så fort vi kom in innanför dörren så började han hoppa och pussas som en galning, så det var lugnt! när vi kom hem fick han iaf lite mat, sen gick vi på en liten promenad för att kissa. sen somnade han på min mage i soffan och har legat där sen dess. jag älskar att ha hund!


Shopping med charlie

igår skrapade jag ihop massa pengar som mina vänner har lånat av mig, så idag åkte jag och charlie in till handen och shoppade loss. jag köpte ett par chinos till charlie, en t-shirt till charlie, en present till johanna, en studentklänning till mig själv och den här:


Lördag

igår var det lördag och min lördag bjöd på bio med charlie, lite bowling och mys hemma hos mig med flickorna. en ganska så jättebra lördag med andra ord!


Gårdagens outfit


randig tröja, gina tricot
jeanskjol med knappar, åhléns
grå strumpbyxor, h&m
och så mitt snygga gips. som pricken över i:et liksom.


Veckan som gått

en vecka har gått sen jag sist skrev här. och vad har hänt sedan dess? jo, det ska jag berätta! 
i lördags vankades det maskerad i sorunda för min underbara johanna. en liten överraskning sådär, och hon fattade som tur var ingenting :) jag drack däremot aningen för mycket och tog fönstervägen ut, vilket ledde till att jag förstörde hela festen och hamnade på sjukhus ännu en gång. den här gången med armbågen ur led och en hjärnskakning. kanske inte sådär jättelyckat..

i måndags blev det iaf packning och en avresa till bryssel med alla samhällstreor i min skola där vi har ätit, gått, gått, gått, gått, gått, somnat på föreläsningar, gått, gått, gått, somnat på föreläsningar, festat, dansat och bara haft det bra tills idag. och nu är jag hemma. helt ensam. ont i armen, äter chips som middag och luktar illa. jonne och dennis tycker att jag ska komma till mix. ellen, jessica, signe och sara vill komma hit och kolla på film. och vad vill jag? jag vill ha paella..

här kommer iallafall lite bilder från maskeraden.











RSS 2.0