Min lilla hund och jag

när vi skaffade hund sa alla att jag skulle tröttna på jycken efter bara någon vecka. men tji fick ni! nu har vi haft bruno i drygt tre månader och jag tycker om min hund mer och mer för varje dag som går! och även om det är isande kallt ute nu när det är vinter så tycker jag faktiskt att det är riktigt mysigt att ta en promenad lite då och då, så det så!


Mellandagsrea

idag åkte jag till skärholmen tillsammans med charlie, thomas och eva. jag lyckades fynda sex klänningar och en vårjacka. favoriterna är dessa;










Årets julklappar, topp fem!

leopard leggins i två olika färger, från mamma


knorrs bérnaisesås, från kusin jesper


samsung kamera ST500, från farmor


trosor och nattlinne, från charlie


samsung jet mobil, från pappa


Juldagen

förfest-spelet är det bästa spelet för förfesten, kajsa är väldigt klängig när hon är full och glad, det finns ingen bättre pojkvän för mig än charlie, man ska inte äta gul snö som egentligen är grön, oskar har väldigt fina morgonrockar från nynäs havsbad, frukost är godast på natten och telegrafen är inte längre mitt favoritställe.














White christmas

klockan är i skrivandets stund tio i åtta på morgonen, och vi har precis öppnat alla morgon-julklappar och ätit en ordentlig julfrukost. oskar har däckat i soffan bredvid mig och jag gissar att även resten av familjen har gått och lagt sig igen. vi gick nämligen upp redan halv sex imorse, för cecilia skulle åka och jobba redan klockan sju. jag och kajsa har endast sovit i drygt tre timmar i natt då vi suttit och slagit in julklappar hela natten. men trogna familjemedlemmar som vi är kämpade vi oss upp. inget mig emot dock, jag fick jättefina julklappar! bland annat en svampbobfilt, fina klockor, leopard leggins, filmer, super mario wii spel, ett litet kamerastativ, en svart skitsnygg klänning från tomten (höhö) och en svart långarmad tunika, plus lite mer som jag inte orkar skriva.

nu ska jag också gå och vila en stund. sen blir det julmys hos roger. god jul!










Dagen före doppardagen

charlie ligger och sover, men jag kan inte sova. jag är på tok för spänd inför morgondagen! bruno ligger också och sover, han sover alltid. mestadels under gardinen.





Julklappar

igår var jag in till farsta med charlie och köpte julklappar, och idag har jag ägnat hela kvällen åt att slå in dom. annars har jag julstädat idag. för om två dagar är det julafton!


Dax för julklapps-shopping

nu ska jag krypa in under täcket bredvid min pojkvän och försöka sova. imorgon ska vi nämligen upp tidigt för att åka in till farsta och handla julklappar. jag har inte handlat en endaste liten julklapp ännu! men med tanke på hur sjukt mycket julklappar vi alltid har liggandes under granen så är det nog ingen större panik, ingen kommer direkt att bli utan. till och med lille bruno har ju ett par klappar som väntar där under (över?) granen i år...


Trött, tröttare, Malin

herrejesus vad trött jag har varit sedan vi kom hem från kanarieholmarna i onsdags. jag har verkligen sovit hela tiden, och missat både det ena och det andra pga allt sovande. men igår tog jag mig äntligen i kragen och slet mig från soffan bort till mix där alla innebandypojkar befann sig. och tur var väl det, annars hade jag inte fått pussats och kramats med en saknad jonne, eller fått se jos bli nedslagen av någon panda som är målis i något lag och inte heller upplevt allt drama på telegrafen om legg, pärmar och folk i liksäckar på baksidan.


Nu är det jul igen

att gå från strålande sol till väldigt mycket snö på bara några timmar chockade kroppen en aning, men oj vad mysigt där är! och plötsligt kom julkänslan smygandes tillbaka!


Playa del Inglés

ibland publiceras fel inlägg, eller så publiceras inte mina inlägg alls här på bloggen. men det struntar jag i! jag har haft jordens bästa vecka nere på kanarieöarna med mina tolv underbara vänner och jag säger bara p to the a to the r to the t to the y!


















Nu åker jag till kanaireöarna!

och med mig har jag herr elefant, som jag fick utav charlie tidigare idag.


Snart kommer tomten

mamma har börjat packa upp allt julpynt, men inte ens en åttondel är framme ännu och det känns redan som om det räcker och blir över! men det är trots allt mysigt, nu börjar julkänslan smyga sig fram. speciellt med tanke på alla fina ljus som mamma tänder, och den älskade julklappskalendern!





jag fick en tomte av mamma föresten. hon tyckte att den passade mig?



Högst upp på önskelistan

jag har fått en ny klocka att ha på armen. sen fick jag en kassettbandsspelare också, som man även kan spela skivor i. så nu önskar jag mig skivor i julklapp, högst upp på listan står the kooks.




Julkalendern

usch, jag blir så irriterad! vad har hänt med de senaste årens julkalendrar? de är så himla dåliga! varför kan de inte bara göra en julkalender som handlar om julen? en julkalender som ger julkänsla! som till exempel trolltider, som är min favorit. vi har som tur är alla avsnitt av trolltider på vhs, så när dem gör en julkalender som handlar om superhjältar, då kan jag följa trolltider istället!

här är min favorit del;


Fyra veckor sedan

idag är det fyra veckor sedan som jag, signe, ellen och sandra var på baba sonic med kajsa, angelica och rosanna. det var en rolig kväll!


RSS 2.0