Middag och mys med flickorna

lagade middag med ellen och landis igår, sen kom olsson, charlie och jessica hit och då blev det film. egentligen skulle jag vara hundvakt igår, för kajsa (som tar hand om bruno när jag är i skolan osv) skulle på en avskedsfest. men oskar och cecilia kom hit och tog bebisen ifrån mig, så jag var med andra ord hundfri. vi hade det iaf supermys, sen gick jag och la mig tidigt, för idag var det jobb som stog på schemat! om man nu kan kalla det ett jobb :p


Jag är med och kämpar för de mänskliga rättigheterna

japp. idag gick jag med i amnesty. och jag fick minsann en brosch som bevis!
sen köpte jag en flint på buttericks också. bara för att ha liksom.




Mysa lite?

sitter och pluggar psykologi för fulla muggar.
skulle hellre vilja mysa med en söt hund eller pojkvän.





Min knäppa lilla hund

  


Middag med syster kajsa


spagetti med vitlökssmör, avokado, grönsaker och stekta kantareller


Uppe med tuppen

inatt åkte mamma, pappa och elsa till turkiet, så jag fick gå upp med bruno imorse vid halv sju för att kissa och äta lite. har grymt ont i huvudet och skulle helst av allt vilja krypa ner under täcket och sova bort huvudvärken, men jag tänkte att jag skulle gå till skolan när jag ändå är uppe så tidigt. måste ta igen lite av det jag missade igår och så måste jag hämta mina psykologi grejer, eftersom vi har prov imorgon. men nu ska jag gå ner och klä på mig, hejsvej!


Kolla vad jag hittade i brevlådan


Finbesök


BadarN


Happy family!


Brunos första dag i sitt nya hem


























Nej, vi är inte exalterade inför söndag

vi pratar inte om bruno hela tiden
mamma har inte stickat en pippi-tröja till bruno
mamma har inte letat efter valp böcker på tradera
hela familjen kollar inte på hundprogram
vi kollar inte runt på internet för att få tips och råd
vi kollar inte på bilderna som vi har på bruno hela tiden
vi visar inte bilderna som vi har på bruno för alla
vi räknar absolut inte dagarna tills bruno kommer
när jag ser en äng tänker jag inte att bruno springer på den


Jag förstår inte

jag förstår inte hur idol juryn väljer dom som får gå vidare i idol ibland
jag förstår inte hur vissa personer kan vara så enormt jävla pantade
nej, jag förstår faktiktiskt inte.

en rutten blomma på det.


Sitter här och myser med lite tända ljus






Lagade mat till min stackars sjuka familj


Dagens outfit


mönstrad tröja, gina tricot
svart linne, h&m
halsband med mia, cubus
chinos, gina tricot
skor från bea, som inte är med på bilden


Middag


Jag längtar till på söndag!


Dagens outfit


svart väst, h&m
mönstrad tröja, monki
svart halsband, åhléns
svart linne, indiska
chinos, gina tricot
svarta tygskor, från bea


Nya skor

kom på att vi inte bara köpte hundsaker efter köpet av lilla knubbis bruno, jag köpte ju ett par nya skor från sko punken också!


VI HAR KÖPT EN LITEN BRUNO!







och på vägen hem köpte vi såklart lite hundsaker. kunde ju inte låta bli!


annars idag så har jag varit inne i stan på museum med klassen
sen gick vi till map och köpte lite papper, till ett arbete i grafiska.
och eftersom jag trots allt var i stan så var jag ju tvungen att shoppa lite..


men nu ska jag nog åka ner och lämna av charlie som ska vara bryggvakt inatt. hejsvej!


Tjejmys + Mix










Lördagsmys


Frukost


Nyss hemkomna från filmmys hos lilleman


Charlie har fått jobb!




En dag i skolan














Det lönar sig att vara hjälpsam!

var hemma hos farmor idag med charlie för att hjälpa tanten med hennes nya dator. trixade och fixade lite, sen gick vi hem till mig och lagade mat, och när charlie gick till träningen så började jag plugga. kände plötsligt hur orken sakta gled ur mig, sen fick jag ett litet sms av farmor som sa att det fanns ett tack på mitt konto och herrejudar säger jag bara. det lönar sig att vara hjälpsam! nu är orken tillbaka och jag ska plugga gärnet!


Jag tror att jag är kär

jag har precis skickat efter en mp3 från staterna, som ser ut som ett kasettband. hur cool som helst! sen har jag precis fått reda på att jag är äckligt rik tack vare min underbara farmor. PUSS!


Lundell 17 år










Jag älskar dig




Nya kläder


svart klänning från ellos, 245 kr
randig kjol från tradera, 70 kr med frakt
svart väst från h&m, 149 kr


Myskväll

hade planerat att gå på vattengympa igår kväll med tjejerna, men kom på att träning är jobbigt, så det blev filmkväll hos olsson istället med massa chips, godis och cola. livet är bra härligt!


Ny jacka

 


En mycket bra dag

idag har jag varit i skolan och slitit som en myra, sen åkte jag in till stan för att beställa resa till kanarieöarna med mina favorit flickor. och vet ni vad? NU ÄR DET FÄRDIG BOKAT! helt gaaaaaalet! allt är klart, vi ska verkligen åka! gAAaaah!!

sen köpte jag en tröja på monki för bara 150 riksdaler också. för jag är inte shoppingberoende. nej.



RSS 2.0